torsdag 26 juni 2008

SexAndTheCity

Mötte som sagt upp Hanna efter jobbet igår, smet lite tidigare från jobbet (mest för att jag hatar att larma, vilket är sjukt töntigt...speciellt som vi har larm hemma på huset!) och gick runt lite på stan och insåg att folk på jakt efter reafynd är anledningen till att jag egentligen hatar rea...!

Mötte Hanna, tog en baguett på Sjöqvistens och sen köpte vi popcorn och dricka i storlek extra++ och satte oss i biosalongen jättetidigt som vanligt!
Satt och tittade på när biosalongen fylldes (en av anledningarna att gå på bio är ju för att sitta och driva med, skratta åt, smygtitta på alla människor) av allt från Rastafari-män, tjejer i 20årsåldern (och ännu yngre som sa "SATC är sååå cult", de kan dock nästan inte ens varit födda när serien började...) och tanter i 70årsåldern- kul variation på publiken minst sagt!

Jättebra film, dock helt utan gråt eller ens en liten tår i ögat...de som skrivit att det är en snyftfilm måste seriöst vara gravida eller av ngn annan anledning överladdade med hormoner...
Dock blev jag liiite orolig då deras bröllop var samma dag som min Älskade Partner in crime Hanna ska gifta sej...men, vi ska väl se till att... (nej, that's a big spoiler, ni som sett filmen fattar vad jag menar!)

Inga kommentarer: